Wilt u gered worden?

Wilt u met God in het reine komen? Als God u heeft laten zien, wat u mist en als u zich door Hem wilt laten redden, dan moet u zich bekeren tot God en geloven in Jezus, onze Heer (Handelingen 20:21).

Zich bekeren tot God

Dat houdt een totaal nieuwe levenshouding in. Dat vereist dus een totale verandering van aanpak. U moet eerst bekennen dat u een zondaar bent, die in opstand is tegen een heilige en liefhebbende God. Maar er is ook een verandering van hart nodig – spijt, berouw en schaamte over uw verwerpelijke leven in zonde tot nu toe. En u moet bereid zijn, de zonde de rug toe te keren om uw leven een nieuwe richting te geven. God roept de mensen op om zich tot Hem te bekeren. De mensen moesten tot inkeer komen en God gaan eren, en zich gaan gedragen zoals dat bij hun nieuwe leven paste (Handelingen 26:20).  Daar draait het helemaal om.

Lektion11 AmpelBekering betekent: een nieuwe richting kiezen

Van harte ervoor gaan om zo te leven, dat het God behaagt. Dat wil zeggen: het van harte belijden: U bent de messias, de Zoon van de levende God (Matteüs 16:16).  En dan gaat het eigenlijk hierom: volledig op Jezus Christus vertrouwen, want Hij heeft Zijn leven voor u gegeven. Toen wij nog hulpeloos waren is Christus immers voor ons, die op dat moment nog schuldig waren, gestorven (Romeinen 5:6).

Afleidingsmanoeuvres

Uw trots en uw zondige natuur zullen u beslist laten denken, dat u toch beter op uw eigen fatsoen en uw religieuze inborst kunt vertrouwen. Maar u heeft geen keus. U mag uw vertrouwen op niets en niemand anders stellen dan op Jezus Christus. Alleen Hij kan u redden. Zo kan hij ieder die door hem tot God komt volkomen redden, omdat hij voor altijd leeft en zo voor hen kan pleiten (Hebreeën 7:25).

Geen woorden, maar daden

Als God u heeft laten zien, wat er bij u aan schort en u het verlangen gegeven heeft om u tot Jezus te bekeren, doet u het dan nu! Alleen ... hoe doe je dat? Nou, u belijdt aan God, dat u een schuldige en reddeloos verloren zondaar bent en u vraagt Jezus vanuit de grond van uw hart om u te redden. Bid Hem ook, dat Hij Heer in uw leven zal zijn. Hij heeft daar recht op. Vraag Hem ook, u te helpen om uw zonde op te geven en voor Hem te gaan leven.

Een oprecht gebed kan er zo uitzien:

God, ik ben tot het inzicht gekomen, dat ik tot nu toe zonder U heb geleefd en door mijn zonde van U gescheiden ben. Vergeeft U alstublieft mijn zonden. Dank U, dat U Jezus Christus in mijn plaats hebt laten sterven en dat Hij uit de dood is opgestaan. Ik zou graag willen dat U van dit moment af aan het centrale punt in mijn leven bent. Dank U voor Uw liefde voor mij. AMEN.

God komt Zijn belofte na

Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered (Romeinen 10:9).  Wie oprecht vertrouwt op Jezus als zijn Redder en Hem als Heer in zijn leven erkent, mag de belofte die in dit bijbelvers wordt uitgesproken, op zichzelf betrekken.

U kunt alle 12 lessen gratis downloaden in PDF-formaat.

Wij gebruiken cookies op onze web site. Sommigen zijn essentieel voor het correct functioneren van de site, terwijl anderen ons helpen om de site en gebruikerservaring te verbeteren (tracking cookies). U kan zelf kiezen of u deze cookies wil toestaan of niet. Let op dat als u onze cookies weigert mogelijk niet alle functies van de site beschikbaar zijn.

Ok